تأکید معاون دبیرخانه ستاد ملی جمعیت بر نقش کلیدی رسانه‌ها در پیشبرد سیاست‌های جمعیتی

مهدی مالمیر، معاون راهبری، هماهنگی و امور استان‌های دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، با تأکید بر نقش کلیدی رسانه‌ها در پیشبرد سیاست‌های جمعیتی گفت: حل مسئله جمعیت بدون کنشگری آحاد جامعه و گروه‌های مختلف مردمی ناقص خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، دکتر مهدی مالمیر، معاون راهبری، هماهنگی و امور استان‌های دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، با تأکید بر نقش کلیدی رسانه‌ها در پیشبرد سیاست‌های جمعیتی گفت: حل مسئله جمعیت بدون کنشگری آحاد جامعه و گروه‌های مختلف مردمی ناقص خواهد بود و در این خصوص رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و ایجاد سرمایه اجتماعی و امیدبخشی در بین مردم دارند.

وی افزود: مسیر رسیدن به کارت امید مادر نشان داد که حل مسئله جمعیت باید با نگاه خانواده‌محور، علمی و بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی باشد.

تکمیل ۱۹۹۳ فرم ثبت نام در جشنواره تا 8 مهرماه

مالمیر درباره جایزه ملی جوانی جمعیت توضیح داد: دبیرخانه ستاد، این رویداد را به‌طور سالانه در هفت بخش برگزار می کند که تا پایان روز هشتم مهرماه، حدود ۱۹۹۳ فرم ثبت‌نام تکمیل شده که شامل ۱۳۰۶ فرم خانواده، ۱۲۸ فرم سازمان مردم‌نهاد، ۱۴۵ فرم دستگاه اجرایی، ۸۶ فرم مدیر، ۱۸۴ فرم رسانه، ۴۳ فرم شرکت و موسسه خصوصی و ۱۰۱ فرم نخبگان است.

وی افزود: چهار رکن اصلی برای برگزاری این رویداد شکل گرفته است: شورای سیاست‌گذاری، کمیته علمی، هیئت داوران و کمیته اجرایی. کمیته علمی معیارهای ارزیابی و داوری هفت بخش را تعیین کرده و داوری نهایی از هفته آینده آغاز خواهد شد تا طی دو تا سه هفته نتایج مشخص و نفرات برگزیده معرفی شوند.

برگزاری جشنواره عکس و فیلم کوتاه «تصویر خانواده و کودک در ایران»

مالمیر درباره بخش جانبی جایزه نیز گفت: امسال در بخش جانبی رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، جشنواره عکس و فیلم کوتاه تحت عنوان «تصویر خانواده و کودک در ایران» را طراحی کرده‌ایم. این جشنواره با رویکرد مردمی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند با ارسال عکسهایی با موضوع جمعیت، خانواده و فرزندآوری در این مسابقه شرکت کنند. به برگزیدگان این بخش، جوایز نفیسی در روز برگزاری جایزه ملی جمعیت، یعنی ۲۴ آبان، اهدا و در ادامه نیز نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزار خواهد شد.